Termékbevizsgálások, tesztelések

Az alábbiakban megrtekintheti bizonyítványainkat, RiMET teszteléseket és más cégek véleményeit...

A RiMET remetallizálók számos tesztelésen és vizsgálaton estek át!

Többek között…

  • a Központi Gépkocsi és Autómotor Tudományos Kutatóintézetben (Moszkva),
  • az Autotranszport Kutatóintézetben (Moszkva),
  • a Kínai Tudományos Akadémia Kémiai Intézetében,
  • Metallurgical Engineering Laboratory (USA),
  • Bundesverband Der Deutchen Luft- und Raumfhartindustrie e. V. German Aerospace Industries Ass, Gazprom (Urengoly),
  • Nemzetközi Piacélénkítő Alapítvány (Budapest)

Bizonyítványaink:

Íme néhány idézet:

  • Nemzetközi Tribológiai Konferencia (Krakkó, Lenyelország)

    “A RiMET hatékonysága és környezetkímélő hatása egyedülálló”

  • A VAZ autógyár szakvéleményéből:

    “A RiMET-nek köszönhetően a hengerfal kopásellenállósága 23%-kal, a kompressziós gyűrűé 16%-kal nőtt.”

  • A SOMAT International Transportation Company (Sofia, Bulgária) szakvéleménye:

    “A 8 tesztelt Mercedes kamionnál javult a kompresszió, a hidegindítás és az olajfogyasztás (0,5-2,0 literrel csökkent 1000 Kilóméterenként). Az egész flottának RiMET-tel való alkalmazása esetén a várható megtakarítás 35-40 ezer dollár évenként.”

  • Moszkvai Városközlekedési Tröszt:

    “Hengerenként 8-27%-kal nőtt és azonossá vált a kompresszió… 33 ezer kilóméter megtétele után a RiMET hatása még mindig jó…”

Autó Tudós újság:

“DoktorDiesel”, “Motorhidegindító” és hasonló beceneveken a hivatalos “kopásgátló remetallizálók” helyett – gyakran becézik a RiMET kenőolaj adalékokat világszerte. Maga ez is a készítmény megbecsüléséről szól, vagy Ön másként látja? – kérdeztük a beszélgetésünk kezdetén a terméket Magyarországon forgalmazó, a gyártóját képviselő cég szakértőjétől.

– Dehogy! Annak, hogy majdnem mindenhol, ahol a RiMET-et forgalmazzák – mostanában ez 27 ország Argentínától az USA-ig az autósoktól előbb-utóbb a termék sajátos becenevet is kap. Örülünk, mert ez a felhasználók részéről az elismerés jele. Motor-mentő, Kopás-trezor, Autó-Mikulása, csak néhány a sok népi elnevezés közül. Rendkívül megtisztelt minket a Csepelen született “a kocsiba való Béres Csepp” kifejezés, hisz egyik méltán világhírű magyar óriási nevéhez fűződik.

– Olvastam, hogy a remetállizálók hatóanyagául egy különleges nemesített fémötvözet nano részecskéjű “acélbarát” pora szolgál. Miben különbözik még a számunkra megszokott adalékoktól?

– Az összetételben, a működési mechanizmusban, a nem kívánatos mellékhatás nélküli alkalmazásban, a teljesen egyedülálló kedvező ár-érték arányában,…a rövid felsorolás is túl sok helyet foglalna. Talán csak még pár szót: a hagyományos adalékhoz képest a remetallizáló készítmény kémiailag semleges, sem MoS2-t, sem teflont, sem más idegen vegyületeket nem tartalmaz. Bármilyen kenőolajhoz adagolható, akármilyen motorban vagy erő-átviteli egységben alkalmazható. Nemcsak csökkenti a súrlódást, de a fémfelületek meghibásodásait is javítja, az elkopott anyagot visszakötve és pótolva. Kiválóan elvezeti a súrlódási hőt, így megelőzi az olaj kenő- és viszkozitási értékének csökkenését, oxidálódását, valamint ötszőrösére hosszabbíthatja a használati idejét. Kizárólag az egymáson csúszó fémfelületeken építi fel, az olajcsere után is megmaradó(!) tartós, sikamlós kopás- és korróziógátló bevonatot és csak addig, amíg az eredeti hézag megengedi.

– Ha jól értem, a gépüzemen kívüli állapotban épp ez a réteg nem folyik le olajjal együtt, védve az alkatrészeket a korrodálástól, és biztosítva a megfelelő kenésüket a meghajtó bekapcsolásakor – így magát az indítást is sokkal könnyebbé téve, a száraz dörzsölésükből adódó kopást megelőzve?

– Pontosan. De a szerepe ennél fontosabb, mert a hidegindítást jellemző kenéshiányos súrlódás legyőzésére nő (ugrásszerűen!) az energiaigény, ami az indítómotor, akkumulátor, gyertyák, relék, trafók, más műszerek, irányító elektronika túlterhelésével jár. Amíg a motor járása nem tökéletes, a hengerdugattyúk nyomják ki a nem teljesen elégett üzemanyagot, ami “túlfogyasztást” eredményez, de a katalizátor “bedugulását” is okozhatja, és még sorolható tovább.

– Húha!.. Ha észrevesszük, hogy a kenőrendszer üzemszünet utáni helyreállásig “játékon kívül” marad az akár a legjobb minőségű kenőolaj és benne levő hagyományos adalék…

– Bár túlzásnak tartom, de egy konferencián elhangzott “a hidegindítás – a robbanómotoros gép gyilkosa!”, viszont ez az avulásának egyik legkeményebb tényezője, ez vitathatatlan. Ami a gépkocsit illeti, egyes tudósok szerint egyszeri 20 fokos külső hőmérsékleten történő indításból adódó összkár felér azzal, mely általában 50-120 km futása után következik, 40 fokon – 90-200 km, -20 fokon – már 250-300 km utánival egyenlő.

– A hidegindítás – ez csak napi első motorbekapcsolás?

– Sajnos, nemcsak. Például, forró nyáron az olaj már pár órás parkolási időn belül is lefolyhat. De télen még rosszabb a helyzet: a hidegben gyorsabban megdermedt olaj sokkal lassabban áll helyre. Mindenki saját gyakorlat szerint számolhat éves – a hidegindítás miatti – “túlfuttatást”. A remetallizálókkal a károsodás lényegesen alacsonyabb. Tehát nem az örökkévaló motort ígérgető mesecsodáról van szó, hanem arról, hogy a gép megbízhatóbb, költségtakarékosabb, környezetkímélőbb lesz, várható élettartama akár két-, háromszorosára is nőhet.

– Jól tudom, hogy több tekintélyes nemzetközi tribológiai fórumon is elismert a remetallizálók egyedülállósága, hatékonysága, környezetkímélő hatása, rossz mellékhatásmentes alkalmazása?

– Igen, és nem véletlenül. A RiMET kopásgátló-, súrlódáscsökkentő-, fémfelület regeneráló-, védőtechnológiát és az ez alapján feltalált remetallizáló olajadalékokat sok éves tudományos-kutató munka, mindenre kiterjedő vizsgálatok és tesztelések eredményezik. A termék és gyártója igen szigorú nemzetközi ISO minősítésen sikeresen ment át.

– Ha nem üzleti titok, miért alig látni-hallani reklámot erről a termékcsaládról?

– Nem titok. Való igaz, viszonylag keveset reklámozunk és csak a korrekten együttműködő tekintélyes sajtóban. Azért, mert a kezdet-kezdetétől a Csúcsminőség elérhető áron a termék szlogenje, ha tetszik, üzleti filozófiája. Mivel nem létezik ingyen reklám, annak költségei a reklámozott áru árát terhelik. Kétségkívül, mi is nagyon fontosnak tartjuk az okos reklámot, de nem kevésbé azt, hogy a Tisztelt Vevő a minőségi termékért fizessen, ne pedig a lármás reklámot finanszírozza, a hirdetésünkből információt kapjon, ne az irreális vagy becsapós csábításokat. Persze, a piacon mindenki maga dönt, kinek vagy minek hisz és mit vásárol. Reális árainkkal mi azt szeretnénk, hogy ezt a választási lehetőséget a pénztárca vastagsága kevésbé korlátozza. Számunkra a megelégedett Vevőnél jobb reklám nem létezik.

(ld.: “Autó Tudós”, 2003. 4. szám, 12. old.)

Csapágy gyártó vállalat:

Zárt rendszerű csapágyak fékpadi vizsgálatai az alábbi eredményeket mutatták: normál körülmények mellett a jó minőségű hagyományos zsírral kent csapágyak 1040 órát futottak a teljes tönkremenésig, a RiMET kenőanyaggal, pedig – 6000 órán túl. A magasabb terhelés alatt a RiMET négyszer hosszabb ideig bírt hullámos túlterhelést a sima lítium alapú zsírhoz képest. Még jobban volt érezhető a RiMET kenőanyag hatékonysága a nem hermetizálható csapágyak esetén (ilyenek vannak például kerékagy, gömbcsukló, kardáncsukló, keresztfej, forgósarok stb. egységekben). Az általános kenőanyaggal szemben a pótlásra nem volt szükség az egész tesztelés végéig, a 120 C fok próbaciklus után sem. A magasabb súrlódáscsökkentési, illetve a súrlódási hő elvezetési képességeinek köszönhetően a csapágy önfelmelegítési hőmérséklete átlagosan 34-36% -kal alacsonyabb szinten maradt, az 52 C fokot nem haladva túl. Az általa képzett színesfém tartalmú sikamlós védőfilm az acél oxidációját is fékezi. “LADA 1500 személygépkocsink több mint 156000 km futott. A motorja erősen füstölt, 600-700 km-ként kb 1 liter motorolaj – a márkától függetlenül – utántöltését igényelte. November elején betöltöttünk 2 flakon RiMET-M motorolaj adalékot, a hajtóműolajhoz adtunk 1 flakon RiMET-T adalékot. Ezt követően az első motorolaj utántöltés 720 km futás után – korábbi rossz szokása szerint – történt, de a következő már 1450 km, majd ez után 3320 km megtétele után. A motor halkabban működik, füstölése megszűnt. Érezhetően javult a kocsi gyorsulása, jelentősen nőtt a kompresszió viszony. A sebességváltó zaja lényegesen csökkent. A FORD GRANADA 2.0 személygépkocsi 242000 km-t tudhat maga mögött. 205000 km-nél dugattyúgyűrű csere ellenére a motor teljesítménye nem javult kellően, a füstölés nem szűnt meg, rendszeres beállítást igényelt. A RiMET motorolaj adalékot november végén töltöttük a motorba, az akkor éppen esedékes motorolaj cserével egyidőben. Olajként MOL olajat használtunk. Azóta a kocsi több mint 16800 km-t futott. A motor ereje érezhetően javult, füstölése elmúlt. A kipufogó gázok összetétele 20-40%-al javult. Az olaj elégése 1,7-el csökkent. A motor járása csendesebb. Időközi műszaki vizsgán a gk megfelelt, zöld kártyával rendelkezik. Fentiek alapján az első olvasatban kétkedéssel fogadott megítélésünk mára elmúlt. A leírt tapasztalataink alapján az ajánlata valós, gyakorlati próbáink is valóban ezt igazolják. Úgy véljük, hogy igazán korszerű anyaggal van dolgunk, mely jelentős költségmegtakarítást eredményez a felhasználónak. Köszönjük, hogy ajánlatával felkereste cégünket. Kívánunk további sikereket e remek termékcsaládhoz.”