Miért használjuk a RiMET-L Motorolajtér tisztítót

RiMET-L Motorolajrendszer lemosó

A tájékozott autósok és a szakemberek tudják, hogy a mai modern olajok az úgynevezett alapolajból és a hozzáadott adalékokból állnak (habosodást, párolgást gátló, hőállóságot, viszkozitást javító, antioxidáns, mosó, stb.). Ezek az adalékanyagok gyakran egymás hatását gyengítik. Ahhoz, hogy “”békésen” működjenek egymás mellett rendkívüli idő- és költségigényes kutatómunka szükséges. Mindez azonban nagymértékben befolyásolja a motorolaj árát. Kevésbé ismeretes azonban az a tény, miszerint a motorolaj egyik legfontosabb mutatója a lemosó képesség, amely az égéstérben keletkező égésmaradványok (koksz, korom, stb.) lemosását jelenti. Ez a képesség azonban az olaj leggyorsabban romló jellemzője is egyben. A lemosó komponens élettartamát a jármű, ill. a motor üzemeltetési körülményei határozzák meg. Konkrét mérések bizonyítják, hogy nem ritkán már pár száz km megtétele után az olaj mosóképessége a töredékére csökken. 1-2 ezer km alatt pedig – messze a címkén szavatolt idő előtt – az olaj a lemosás szempontjából szinte használhatatlanná válik. (A piacon nagyszámban előforduló olcsó hamisítványtól eltekintve – hiba lenne a kérdéssel összefüggésben az olaj gyártók rossz szándékát feltételezni! Ugyanis lehetetlen egy olyan univerzális kenőolajat kifejleszteni, amely azonos hatékonysággal és stabilitással rendelkezik minden egyes szituációban, amikor is változnak az üzemi hőmérsékletek, más és más az egyes járműterhelés, az útviszony és vezetői magatartás, illetve eltérő a szennyeződés jellege. Tudni kell, hogy a szennyeződés nemcsak az új olajból képződik, hanem – a “helytelen” olajcseréből adódóan – a régi olajjal együtt bekerül a friss olajba!) Mindezeknek egyenes következménye, hogy a káros lerakódások, savak mennyisége növekszik. Azok eltávolítása pedig a friss olaj mosó komponensét terhelik, amely egyértelműen felgyorsítja az olaj elhasználódását, hiszen csökken annak kenőképessége és más fontos paramétere. Így nő a motor kopása üzemi felmelegedése, zaja, környezetkárosító hatása és lényegesen csökken megbízhatósága, élettartama. Persze, ezeknek a problémáknak a megelőzése, megállítása és javítása a külön megvásárolható, jól bevált RIMET kopásgátló-remetallizáló, súrlódó fémfelület felújító olajadalékok alkalmazásával elérhető ugyan, de a bennük levő hatóanyagok egy része teljesen fölöslegesen elhasználódik.

Fentiekből adódóan könnyen érthető a szakértők véleménye, miszerint – akár a legjobb minőségű motorolaj folyamatos használata esetében is – az olaj cseréjekor érdemes alaposan tisztítani a motorbelsőt és az egész olajrendszert a speciálisan erre a célra hivatott mosószerekkel.

A Fine Metal Powders Tudományos-Ipari Vállalat által a legkorszerűbb RiMET-technológia alapján kifejlesztett és gyártott RiMET-Lemosó teljes mértékben megfelel a várakozásoknak. Új, gazdaságos, komplex hatású, magas hatóképességű készítmény biztosítja minden típusú benzin és dízel motor belső mosását, tisztítását mindössze csak 7 perc alatt. Szemben a hagyományos öblítőkkel, speciális – a tömítéseket nem károsító! – nagyteljesítményű tisztító komponenseket tartalmaz, amelyek nemcsak sávokat, de a motorban keletkezett többfajta ártalmas lerakodásokat (kormot, iszapot, kokszot, kátrányt, stb.) eltávolítják a motorból, az olajvezetékekből és olajpumpából, illetve a leégetési mellékterméktől felszabadítják a dugattyúgyűrűket, hidrokompenzátorokat, szelepeket. Így csökken a kopogásuk és visszaállnak a motor eredeti paraméterei, teljesítménye, gyorsulása. A RiMET-Lemosó segíti a fáradt olaj, s vele együtt a lemosott anyagokat, hiánytalanabb leeresztését, így megelőzi a friss olaj beszennyeződését, minek köszönhetően a minősége a megfelelő szintén hosszabb ideig tart, az egész használati ideje emelkedik.

A RiMET motorbelső tisztító készítmény kiváló ár-minőség értékkel rendelkezik. A tisztítási feladatokon kívül bizonyos mértékig növeli a súrlódó fémfelületek kopáselleni állóságukat is. Minden olajcserénél ajánlatos. Használata praktikus és nagyon egyszerű: a régi motorolajba beöntendő. Bármilyen olajokkal használható. Azzal együtt, hogy a RiMET-Lemosó önálló piaci termék, a kifejlesztői még egy fontos tulajdonsággal is felruházták: képes előkészíteni a súrlódó fémfelületeket a RiMET kopásgátló-remetallizáló olajadalékok még hatékonyabb használatára. Eredményeképpen a RiMET lemosó és a RiMET kopásgátló-remetallizáló súrlódó fémfelület felújító olajadalékok egymás utáni alkalmazásával sokszorosára növelhető a motor és több más egység és alkatrész megbízható élettartama, lényegesen csökkenthetők a járműüzemeltetési költségek.

Felhasználás: A motorolaj csere előtt győződjön meg arról, hogy a régi olaj mennyisége az előírt szintű-e. Melegítse fel a motort járatással, – Figyelem! Fentieket végezze szabadban vagy jól szellőztethető helyen! – aztán állítsa le. Töltse a RiMET-Lemosó készítményt a használt motorolajhoz. Indítsa be a motort és járassa üresjáraton 7 percig. Állítsa le a motort, engedje le a meleg fáradt olajat (Védje a természetet! Soha ne eressze a fáradt olajat földre vagy közcsatornába!). Cserélje le az olajszűrőt. Töltse fel a friss olajat. Jobban fog működni a motorja, ha ad hozzá RiMET kopásgátló adalékot is!

Kiszerelés: 450 mle Nettó. 0,45 liter RiMET-Lemosó 3-5 liter fáradt motorolajhoz elegendő.