Gyakran Ismételt Kérdések

Tisztelt Látogató, Olvasó!

Ezen az oldalon megtalálhatja a RiMET felhasználók vagy a termék iránt érdeklődők által leggyakrabban feltett kérdésekre adott szakértők válaszait, tanácsait, illetve az autósok véleményeit, tapasztalatait. Ön is kérdezhet, megoszthatja saját elképzeléseit velünk és autós társaival. Kattintson ide, mutatkozzon be és írja le kérdését, véleményét, kérését vagy akár megrendelését is. Azt szeretnénk, hogy ez az oldal a RiMET baráti klub formájában működjön. Arra számítunk, hogy valóban hasznos lesz az Önök számára. Tapasztalataikat a termék gyártója is figyelemmel kíséri, és hasznosítani tudja a fejlesztései során.

Kérdések – válaszok:

Azt írjátok, a RiMET semleges az olajjal szemben, azt csak hordozóként használja. De ugyanakkor javítja a minőségét, és 3-5 szörösére meghosszabbítja a szolgálati idejét. Itt nincs ellentmondás?

Ugye az ablaktömítő szalag megakadályozza az “utcára jutó” energia veszteségét, de közvetlenül nem befolyásolja a szoba hőmérsékletét vagy a radiátor hőtermelékenységét? S mégis nincs semmi ellentmondás abban, hogy az alkalmazásával melegebbé tehető az otthonunk levegője. Ezáltal a falak és a padlók is, mindez ráadásul alacsonyabb radiátor hőfokon, melegvízfogyasztással és így természetesen kevesebb rezsi költséggel. A RiMET készítmények – és ez egyik fontos előnyük – valóban nem lépnek reakcióba, és korlátlanul összekeverhetők bármilyen olajjal. Vele együtt a súrlódó zónába eljuttatva kitűnő kopásvédő hatást fejtenek ki a motorikus és erőátviteli egység minden egymáson csúszó-forgó alkatrészénél, fogaskerekénél, a csapágyban, akár hidegindításkor, akár normál vagy erős igénybevételű üzemi körülmények között. A remetallizáló által felújított égéstérből kevesebb az olajba bekerülő nem elégett tüzelőanyag, szerves és szervetlen bomlástermék, égési melléktermék, gyanta, hamu, salak. Mindez kíméli a motor- és hajtóműolajokat a termikus, oxidációs, mechanikus, kémia-fizikai túlterhelésektől, az elkopott és más káros anyaggal való túlszennyeződésektől. Ezáltal kellemesen befolyásolja az olajok pillanatnyi minőségét, illetve a fáradtsági folyamatok jelentős lelassítását, s végül az élettartam növelését. Ennek következtében az olajcsere-periódusok meghosszabbodnak, az üzemeltetés-karbantartás műveleti költségei csökkennek.

Sok jót hallottam a RiMET-ről. De vajon tényleg úgy működik, hogy elég csak a készítményt beönteni, és az új motort megkapni eredményéül? Vannak-e szabályok, melyeket be kell tartani a RiMET használáskor?

Az való igaz, hogy a RiMET lényegesen jobbá teheti a motor állapotát. De nem várható el tőle, hogy javítsa a motorban keletkezett nagy mechanikai hibát, törést, tönkretett szimeringet, csapágyat vagy helyettesítse a főgenerál javítást. A készítmény nem arra való. A fő feladatok: az említett illetve sok egyéb baj megelőzése, az alkatrész élettartamának meghosszabbítása, az üzemeltetési költség csökkentése annak következményeként, hogy a gép működése közben akadályozza, enyhítse a kopását, és folyamatosan javítsa a súrlódó felületein megjelenő meghibásodásokat. Van néhány egyszerű tanács, amely emeli a RiMET hatékonyságát:

  • 1. Ne engedje, hogy a motor kritikus állapotig érjen el. Egy bizonyos kopás mértéken túl a generál javításnak már nincs alternatívája.
  • 2. Minél korábban kezdi használni a RiMET-et, annál hosszabb a motor (és nemcsak a motor!) megbízható használati ideje, élettartama. Ez különösen fontos – a hidegindítási károsodások megelőzésére – a szakaszos ritmusban vagy szezonálisan üzemelő gépek esetén.
  • 3. A RiMET rendszeres alkalmazása fontosabb, hatékonyabb egy egyszeri “roham, kiütő” dózisnál.
  • 4. A készítmény betöltése az olaj cserénél, a motor és kenőrendszer kimosása után ajánlatos.
  • 5. Adagolása a motor állapotától és lökettérfogatától függ, illetve attól, mit tűzünk ki célul. A felújítási, a profilaxis és állagmegóvó célok elérésére a készítmény csomagolásán található címke az irányadó.
  • 6. A flakon felnyitása előtt alaposan rázzuk föl a tartalmát.
  • 7. Amennyiben egy flakonnál több a szükséges betöltendő RiMET, akkor minden következőt a gép 50-100 km vagy 1-2 üzemóra futtatása után érdemesebb betölteni.
  • 8. A betöltést üzemmeleg olajba végezzük, aztán járassuk a motort 7-10 percig, vagy útra indulhatunk.
  • 9. A RiMET csak a gépüzemeltetés közben és csak az illesztési nyomás alatt működő fém alkatrészeken fejti ki remetallizáló hatását.
  • 10. Pár száz kilométer megtételével – azaz mikor a RiMET már elvégezte egy bizonyos mértékű munkáját – érdemes a motor beállításokat átvizsgálni, és szükség esetén korrigálni őket.

Miért ajánlják a motor alapbeállításokat ellenőrizni a RiMET betöltése után?

Mert előfordulhat, hogy Ön, vagy a szerelője, vagy a kocsi előbbi tulajdonosa a kopás miatti motorgyengülések átmeneti “javítására” a beállítások változtatását használta. Miután néhány száz kilométeres futás után a RiMET hengerenként egyenlővé, akár az eredeti gyári értékekre visszarendezheti a kompressziót, fájdalommentessé teszi a hidegindítást stb., szükségessé válhat, például, a gyújtáskésleltetési szög, üresjárati fordulatszám, üzemanyag-levegő arány vagy egyéb paraméterek visszaállítása, korrigálása.

Már jó pár éve a haverommal csak azokban az autósboltokban vásárolunk alkatrészeket, ápolási és tuning eszközöket, ahol a RiMET is kapható. Pusztán azért, mert észrevettünk, ezekben a boltokban segítőkész és jó tanácsadóképes, igazi profik dolgoznak, akár műszaki, akár kereskedelmi szempontból nézve. Fontos tudni, Önök is azt tapasztalják, hogy van összefüggés a kereskedő képzettsége és a legkorszerűbb készítményforgalmazási hajlandósága között?

Nincs módunk se erősíteni, se cáfolni észrevételüket. Egy biztos, hogy az új iránt fogékony és kellő szakmai tudással is rendelkező komoly cégeknél és kereskedőnél a vevő jobban érzi magát. De annak, hogy valaki még nem forgalmazza a RiMET-et, igen sok oka és magyarázata lehet. A banális “a mai napig nem hallottam róla” -tól kezdve a “szeretnék, de a más szállítóval korábban kötött szerződés miatt csak “X” készítményt vagyok köteles forgalmazni” -ig.

Szerintem, a RiMET nem helyettesítheti a henger fúrását-csiszolását, a dugattyúgyűrűk cseréjét, vagyis a teljes generáljavítást. A szer a motor csak rövid javulására, esetleg olaj-üzemanyag fogyasztás csökkentésére szolgál.

Ez így igaz, ha a motor kritikus állapotig jutott, se RiMET, se akármilyen más “csodaszer” nem csinálhat belőle a gyári szalagról vett új motort. Mi nem is beszélünk semmi ilyesmiről. Csak arról, hogy a RiMET rendszeres alkalmazása, 2-3 szorosára meghosszabbíthatja a motor (sok alkatrész, egység – többszőrösére) kritikus állapotig való szolgalati idejét. De sokat segít, ha a használatát már nagyon kopott motornál is kezdjük: javítja a kompresszióját, az olaj-üzemanyag fogyasztását, a hidegindítását, kipufogógázt, üzemzajt és stb. S természetesen mindkét esetben csökkenti a gépüzemeltetési költséget.

Nem értem, miért kell alkalmazni RiMET-100 vagy RiMET-EXTRA készítményeket új kocsiban, hiszen 10000 km után minden henger kompressziója 13 atm közeli marad, és nem eszik fölöslegesen egyetlen gramm olajat?

Nem kell, de ajánlott! – megelőzési szempontból. Arról van szó, hogy normális feltételek mellett is a motor kopása 10 mikronig érhet el 20000 km-ként. Legintenzívebben a “felső dugattyúgyűrű – henger” súrlódási pár használódik el. Előbb-utóbb ez a kompressziót és más jellemzőket károsítja. Tehát, – mint egészségben is – itt is sokkal egyszerűbb, effektívebb, olcsóbb megelőzni a bajt, mint utólag meggyógyítani a betegséget. Talán nem annyira eredményes és gazdaságos használni a RiMET-et az első 2-5000 km megtételén, bár a tesztelések azt mutatják, hogy a készítmény elősegíti és normalizálja a nagyon felelősségteljes bejáratás folyamatát.

RiMET alkalmazható-e a hidraulikus rendszerekben?

Attól függ, milyen rendszerekről van szó. Például, a szerszám- és munkagépekben igen gyakran használják a RiMET-T vagy RiMET-5000 készítményeket akár erőátviteli, akár hidraulikus egység kezelésére. A fék- vagy kormányszervókban inkább nem.

Több mint 400 ezer km-t futott, nagyon meggyengült FIAT gépkocsimba az adagolási táblán szereplő 4 db RiMET-M helyett beöntöttem szintén 200 ml-t, de olcsóbb 4 palack RiMET-T -ből, és nem volt káros, ellenkezőleg, nagyon jól bevált. Akkor Önök miért ajánlják a drágább szert?

A RiMET-T speciálisan a váltó, osztómű, differenciálmű, híd, reduktor, és más erőátviteli egység – azok feladatai és üzemkörülményei – számára van kifejlesztve. A használt motort természetesen nem károsíthatja, de ott nem annyira hatékony, mint például a RiMET-M, RiMET-100 vagy RiMET-Diesel.

A RiMET-100 alkalmazása után észrevettem, hogy sokkal tisztábbak lettek a szelepek és gyújtógyertyák, ritkábban égnek ki az izzók, biztosítékok, kevesebb karbantartást igényel az akku is. Ha ez nem véletlen egybeesés, akkor miért nincs szó ilyesmiről a termék leírásában?

Kezdjük a kérdésük végétől. Annak egyik főbb oka, hogy nem írunk a RiMET alkalmazásából eredő összes előnyről, hogy csupán azok magyarázat nélküli fölsorolásához, s az érintett alkatrészek megemlítéséhez sok hely szükséges. Pedig nem biztos, hogy minden Kedves Érdeklődőnek örömet okoz több száz oldalas műszaki-tudományos mű olvasása, a leglényegesebb információt tartalmazó rövid ismertető helyett. Az Ön által említetthez javasolhatnánk, nézze meg a karburátort, injektort, vizsgája át az indítómotor, kondenzátorok, relék, csatlakozók állapotát – meglepetésére, azok is a szokásosnál “fiatalabbak”. És nem véletlenül. Mindezeknek és több más alkatrész elhasználódásának nagy – nem ritkán döntő! – része a motor indításkor, főleg jó órás üzemszünet utáni, u.n. hidegindításkor történik. Az elektromos hálózat esetén azért, mert a hidegindításkor pillanatnyi csúcsterhelési áramnak van kitéve. Ez a jelenség statisztikailag is bebizonyítható: legtöbb – látszólag váratlan – akkumulátor, generátor, starter, izzó, biztosíték hiba és csere télen illetve forró nyáron következik, azaz épp akkor, amikor a hidegindítási körülmények a legenergiaigényesebbek, legkeményebbek.
A RiMET abban különbözik a hagyományos adalékoktól, hogy helyettesíti az állás közben lefolyt kenőanyagot, így mentesíti az alkatrészeket a száraz súrlódástól, az akkumulátort pedig – a határos súrlódás legyőzésére igen szükséges, de az áramkört és részeit veszélyesen túlterhelő – a csúcsenergia kitermelésétől, esetleges önkimerüléstől. Maga az elindítás könnyebbé és rövidebbé válik, a kenőrendszer valamint az üzemanyag elégése gyorsabban áll helyre, ami kevesebb korom és salak “produkálását” jelenti – ezért tisztább az égéstér és részei, a katalizátor és a természet számára “barátságosabb” a kipufogógáz…

Hallottam, hogy a korszerű olajokba csomó adalék már gyárilag van hozzáadva, ezért valami plusz “amatőr” hozzáadása ronthatja a minőségét. A RiMET veszélyes-e ebből a szempontból?

Ha nagyon röviden válaszolunk – “nem”, a RiMET alkalmazásakor semmi rossz mellékhatás nem tapasztalható se a gépre, se az olajra. Az utóbbira azért nem, mert kémiailag semleges, kiválóan összekeveredik bármilyen olajjal, s azt csak a súrlódó alkatrészekhez való szállítóeszközként használja.

Autószerelő vagyok, az ügyfeleim – közöttük vannak olyanok is, akik 25 éve járnak hozzám, már második generációban, 3-4 kocsit lecserélve – szerint, nem is rossz. Hadd ne mondjam miért, de soha nem ajánlottam nekik semmilyen “csodaszert”, viszont ha kért valaki saját felelősségére, természetesen rendeltem és betöltöttem. Már jó pár éve néhányan a RiMET-et használják. Nem kis meglepetésemre azt tapasztalom, ezeknek a kocsiknak az állapota stabilabb lett! Különösen hasznos és hatékony szerintem a hajtómű egységekhez való készítmény. Az elsőkerékhajtású autóknál a sebességváltókhoz is!!! Pedig – mint az észrevehető a más súrlódáscsökkentők alkalmazásával – a súrlódási elven működő szinkronozóegység működőképességének gyengülni kell, úgymint a kétütemű motornál a tengelykapcsolónak, nem?

Igen is, meg nem is! A sima súrlódáscsökkentő szerek vagy az ezen az elven működő kopáscsökkentők valóban nem minden mechanizmusban hasznosak. De a RiMET készítmények nem azokhoz, hanem a kopásgátlók legújabb generációjához tartoznak, nanotechnológia alapján, bizonyos értelemben “okos” rendszerként vannak kifejlesztve. Ez azt jelenti, hogy a formulájuk és működési elvük olyan, hogy csak ott és olyan mértékben hatnak, ahol és amilyenben kell. Így ajánlatos a váltóhoz a RiMET-T és a RiMET-5000, illetve az egyesített olajozórendszerű kétütemű motorhoz a RiMET-MOTO készítmény, melyek azoknak az egységeknek a tulajdonságait legjobban “figyelembe véve” működnek.

Nem is egyszer halottam, hogy a polimer vagy egyéb idegen anyag (teflon, molibdéndiszulfid, szerpentenit stb.) tartalmú adalékok néha károsították a motort vagy hajtóműt (például bedugítva filtereket, olajvezetékeket), vagy a katalizátort, mert ólmot vagy ként tartalmaznak.A RiMET mennyire veszélyes ebből a szempontból?

Először is – bár furcsának látszik, hogy a konkurenseket próbáljunk megvédeni – a néha-néha kirobbant botrányok többségében nem az eredeti, hanem a hamisított “szerek” szerepelnek. Tehát, majdnem biztos feltételezés, hogy komoly cég által gyártott adalék – a használati útmutató betartásával – nem okozhat kárt (arról, hogy hogyan felel meg az ígéreteinek, hogy miben segíthet valóban és miben nem, hogy követhetőek-e a reklám trükkjei, ne beszéljük – ezek a dolgok nem a mi asztalunkra tartoznak).
A RiMET hatóanyaga nanokristályos, kémiailag semleges réz-ón-ezüst ötvözete. A molekulák nem bomlanak és nem lépnek reakcióba se kenőolajjal, se tüzelő- vagy az égetési mellékanyagokkal. Minden ultrafinom részecske külön burokkal rendelkezik, melynek egyik fő feladata, hogy a nanopor az olajban lebegve vele együtt a súrlódó zónába könnyen szállítható legyen, ne tapadjon össze, és ne rakódjon le akárhol, csak ott, ahol szükséges. Az autómotor gyártásban használt legfinomabb olajszűrők lyukmérete 25-30 mkm, a RiMET legnagyobb részecskéé 0,2 mkm, azaz minimum 120-szor kisebb. Hogy a különbség jobban érezhető lehessen, képzeljük el, milyen sikerrel védhet meg 10 milliméter átmérőjű szúnyogtól 1,2 méter szemű háló. Így a kérdésére válaszolva megállapítható, hogy a készítményünk az Ön által említettekre nem veszélyesek.

Egy ismerősöm már régóta használ RiMET-M készítményt úgy, hogy egy-egy flakont betölt nem az olajcserénél, hanem 8-10 ezer kilométerenként, 1-2 liter elégett olaj pótlásával, így az olcsóbb általános olajnak a cserék közötti idejét 22-25 ezer kilométerig ki tudja tolni. Azt mondja, a RiMET tökéletesen tartja az olaj minőségét a megfelelő szinten. Így helyes-e?

Tudjuk, hogy – anyagi okok miatt – elég gyakran használják a RiMET-et hasonló módon, de nem tartjuk ezt optimálisnak. A RiMET főbb rendeltetése – a kopással való küzdelem, melynek csak egyik eredménye – az olaj védettsége. Az alkalmazásával a motorolaj használati ideje sokkal hosszabb lesz azért, mert a készítmény kedvezőbb üzemi körülményeket teremt az olaj számára, így csökkenti a minőségét rongáló tényezőket, például a magas hőt, elégést, szennyeződéseket. Ez a folyamat egyértelműen eredményes, ha a lemosott kenőrendszerben friss olajnál kezdődik. Ha viszont a több ezer kilométer elteltével meggyengült olajba adjuk hozzá, a RiMET akkor is lelassítja a további fáradását, de azon a csökkent minőségi szinten nem állíthatja vissza az eredeti értékekre. Ebben az esetben is természetesen a kopás alacsonyabb lesz, mint a RiMET nélkül, de magasabb a rendes alkalmazásénál. Az ilyen mértékű olajspórolás miatt pedig rövidebb idő múlva motorgenerált igényel majd.

A RiMET helyi terjesztőjétől vásárolt 2 palack 100-as készítmény betöltése után másnap hideg reggel már gond nélkül indult a motor. S ez volt – igaz, nem kis -, de az egyetlen eredmény. Talán egy kicsit csendesebb lett még, de számomra a benzinfogyasztás csökkentése a legfontosabb. Mikor kiderült, hogy több mint 2000 km futásra ugyanennyit tankoltam, mint korábban, nagyon dühös lettem. Hogy legyen valami bizonyíték a RiMET-es fiú ellen, az autóklub műszaki állomásán bemérést kértem, de csoda folytán ott azt állapították meg, hogy a kocsim adatai – főleg a kompresszióra és a kipufogógázra vonatkozóan – jobbak, mint a 27 ezer km-rel ezelőtti műszakinál! Jó-jó, megnyugodtam. De a legkívánatosabb, benzin megtakarítási várakozásom elmulasztását sajnálom. Szerintem, a termék leíráson nem szabad olyat ígérni, amit nem teljesít.

Mindenek előtt engedje meg köszönetünket kifejezni azért, hogy meg van elégedve – a műszaki szakértő által is bebizonyított – a RiMET-100 más jótékony hatásaival, és továbbiakban is a RiMET híve marad. Kérjük, higgye el, nincs oka sajnálni azt sem, hogy látszólag nem csökkent az üzemanyag fogyasztása, az Ön által leírtak alapján egyértelműen megállapítható, hogy a RiMET segítsége nélkül a tankolt benzin mennyisége több lenne, azaz Ön megtakarított már azon is! És ez nem az üzleti fogásunk!
Itt arról van szó, hogy a mindennapi életben megszokott “futott km osztva tankolt literrel” fogyasztás mérési módszer rendkívül pontatlan, esetleg két, több ezer kilométeres útra használt benzin összehasonlításával a realitáshoz közeli képet mutathat. Hogy világosabb legyen, vegyünk egy határesetet: a vadonatúj kocsi fogyasztása kétségkívül alacsonyabb az ugyanekkora köhögős-füstölős roncsáénál. De teljesen mást hoz az eltelt úton alapuló számításunk, ha 50 liter benzinnel töltjük mind a kettőt, csak az elsőt üresjáraton hagyjuk, a másikkal, pedig útra indulunk a tüzelőanyag elfogyásáig.
A motor benzinfogyasztása sok mindentől függ. Legismertebb tény, hogy télen magasabb, mint máskor. De magasabb akkor is, ha például nem egyedül, hanem családjával utazik. Vagy ha munkába járva a megszokott úton meglepetéssel vesszük észre, hogy néhány tíz kilométerrel korábban szükséges az újabb tankolás, az messze nem biztos, hogy azt jelenti, a motorral van gond. Lehet, hogy az időmegtakarítás kedvéért a minden hétvégi utazásunkra való súlyos cuccokat nem pakoltuk ki a csomagtartóból. Vagy kénytelenek voltunk a nagyon benzin igényes, több dugón átvergődni a kedvenc úton történt útlezárás vagy megkezdődött javítás, illetve rakodás miatt.

Alkalmazhatom-e a RiMET-et másfajta adalék használata után vagy vele együtt?

Nem árt tudni, hogy a piacon kapható adalékok döntő többségét a súrlódás csökkentésére ajánlják. A köztudatban a súrlódás majdnem egybeesik a kopással, ezért magától értetődő várakozás, hogy vele együtt a kopásnak is feltétlenül csökkennie kell. Pedig a kopás_és_a_súrlódás két különböző jelenség. Annyira, hogy – bár kissé hihetetlen, de igaz – az utóbbi mérséklése az előbbi növeléséhez vezethet. Sőt, például a súrlódó felület fizikai-kémiai eljárással való un. nemesítése, s ennek következtében a súrlódáscsökkentés csak a kopás erősödésével érhető el.
A RiMET kopásgátló készítmény. A felhasználók visszajelzései alapján mondható, hogy nagyon hatékonyan működik akár a legagresszívebb súrlódás- és fémfelület-módosítók után is. Mivel nem teszteltük, mit adhat a RiMET és más jó minőségű szer együttes alkalmazása, erre a kérdésére egyrészt csak ellenkérdéssel tudunk válaszolni: “De minek?” Hisz a független tudósok és a gyakorlati szakértők szerint a RiMET-nek nagy előnye épp abban van, hogy komplex, többfunkcionális, egyensúlyozott a hatása. Másrészt tanácsoljunk, hogy ha a gépe már kezelve volt más szerrel, a RiMET-et csak az olajcserénél és a rendszer kimosása után öntse be.

Nem hiszek a trükkös reklámú, nagy csodát ígérgető, sok pénzbe kerülő csodaszerekben, így a RiMET-ben sem. Úgy gondolom, nincs értelme használni ezeket. Amíg én üzletvezető vagyok, itt ilyennek nincs helye a polcunkon. Szerintem ne fukarkodj, 8000-10000 km-enként szuperminőségű olajat tölts bele, s jobb eredményt érsz el.

Mindenek előtt kérjük, olvassa el újra a reklámunkat, vagy a RiMET-webet, illetve a terméken lévő címkéket. Nem található se félrevezető ígérgetés, se trükk, csak kutatási munkákból és tapasztalatokból eredő tájékoztatás. Sőt, hangsúlyozzuk, hogy nem is létezik olyan csodaszer, ami a kocsit a kopástól-öregedéstől megmentheti, így a RiMET sem képes erre. De az tudományosan és gyakorlatilag is bizonyított tény, hogy meghosszabbítja a motor, illetve az egész gép megbízható és költségtakarékos élettartamát. Tehát mi nem félrevezető csábításokat, hanem objektív információt adunk arról, mire képes a RiMET, hogy mindenki saját belátása szerint dönthesse el, megfelel-e neki vagy sem.
Ami az Ön álláspontja lényegét illeti…
Nem egyértelmű, hogy a mai autósokat fukarkodás jellemzi. Legalábbis mi másként látjuk a megtakarításokhoz való természetes törekvésüket, és próbálunk segíteni. De tegyük föl, hogy minden járműtulajdonos megengedheti magának, hogy annyit költsön a szuperolajra, mint Ön. Az kétségkívül tény, hogy a minőségi olaj jobban teljesíti a kenési és más feladatokat. Igen ám, csak az is közismert, hogy az üzemszünetkor az olaj lefolyik, sok szempontból “tehetetlenné” válik. Az alkatrészek gyorsabban korrodálódnak, az indításkor viszont bizonyos ideig majdnem szárazon dörzsölődnek egymáson. Sok kutató szerint épp emiatt sok mechanikai és elektronikai alkatrész élettartama több mint felére csökken, maga a “hidegindítás” a gép elhasználódásának-avulásának egyik legfőbb okának nevezhető. A RiMET nemcsak “gyógyítja” a súrlódás okozta fémfelület sérüléseit, de egy különleges tulajdonságokkal rendelkező védő réteget is képez rajta, amely amíg a kenőrendszer nem áll helyre, biztosítja a megfelelő kenést, a kopás- és korrózióállóságot, így sokszorosára csökkentve a hidegindításból adódó összkárosodást. Apropójaként említhető az is, hogy a RiMET lényegesen meghosszabbítja maga az olaj – akár a legolcsóbb, akár a legdrágább kenőanyagról van szó – használati idejét is.
Igaza van, a RiMET pénzbe kerül. De a független szakértők szerint, az első: az ára a csúcsminőségéhez mérve hihetetlen alacsony, és a második: a készítménybe fektetett pénz már néhány ezer kilométer elteltével visszanyerhető az olaj, üzemanyag és karbantartási-javítási költségek megtakarítán. Ne felejtsük még el, sokak számára fontos nemcsak maga a zöldkártya beszerzése, de őszintén az is, hogy a kocsija ténylegesen kevésbé károsíthatja a környezetet – a RiMET segít ebben is. És sorolhatnánk tovább, de becsüljük az Ön saját véleményét.
Utoljára csak arra kérem, próbáljon válaszolni, mit szólna és tenne Ön, ha a legközelebbi ABC vezetője “cenzúrázni” kezdené áru kínálatát abból kiindulva, hogy csak azoknak a termékeknek van helye a polcain, melyeket Ő maga is fogyaszt? Vagy az Ön háziorvosa kizárólag egy adott gyártótól vagy országból származó szerekben hinne, és bízna? Akkor miért az autósoknak nem adható – a piac gazdaságban! – választási jog és lehetőség?

A termékcímkén található adagolási tábla szerint a kocsim 3-4 palack készítményt igényel. Ez úgy értendő, hogy minden olajcserénél ugyanekkora mennyiségre lesz szükség?

Nem. Mint szintén a címkén olvasható, a RiMET felújítási céllal alkalmazott teljes dózisa után a továbbiakban csak állagmegóvó adagolása szükséges. Persze, ennél kicsit több is hasznos lehet, különösen akkor, ha a kocsija nehéz körülmények között működik.

Megvettem a RiMET-Diesel adalékot 100 ml-es kiszerelésben, de mikor kinyitottam a palackot, észrevettem, hogy a térfogatából több mint harmada üres. Ez gyanúsnak tűnik. Hamisítottat vásároltam, vagy a boltos kiöntött belőle valamilyen módon?

Bármi ilyesmi megakadályozására a készítményünk speciális, láthatatlanul vissza nem helyezhető kupakkal záródik. Így amennyiben a kupak nem volt sérülve, Önnek se a hamisítástól, se a kiöntéstől nem kell félnie. A gyári elégtelen töltéstől sem. A készítmény minden palackban a címkén jelzett, a törvény által megengedett plusz-mínusz mérési hiba mennyiségben van. Az üres hely azért van, hogy a felhasználó könnyebben fel tudja rázni a palack tartalmát, mielőtt betölti a kenőolajba.

Nem tudná elmesélni legfurcsább esetét a RiMET terjesztők sikeréről?

Talán a legmulatságosabb és egyben becsületre méltó dolog egy szomszéd országban történt. Egy utazási irodánál üzletkötőként dolgozó fiatalember ajándékba kapott egy flakon RiMET-et. Mivel saját kocsija nincs, továbbadta egy turistának, aki vele töltötte külföldi autós szilveszterezését. Nagyon meglepődött, mikor a rendkívül elégedett ügyfél visszajött január elején, és kért még jó pár darab “csodaszert” az ismerősei megajándékozására. A fiatalembernek eszébejutott egy üzleti ötlet. Azóta mellékállásban helyi RiMET forgalmazóként tevékenykedik. És nem az a pikantéria, hogy elég sikeresen, néha többet keresve, mint a főállásában, hanem az, hogy a mai napig sincs neki, sőt nem is tervez magának autót venni, mert a szavai szerint abszolút képtelen vezetni és a vezetői vizsgát letenni.